Monday 23 April 2012

awak dan saya..

assalamualaikum..

kali ni saya nak update blog saya dgn sgt panjang skali. pada sesiapa yang bace tu, hope korg x bosan ye. :)
dah dua minggu x update pape kat blog ni. kan saya dah cakap saya x suke update blog. hehe. nk kumpul cerita banyak2 dulu baru syok nk update. lgpon kalau asyik update je nnt org menyampah plak nk bace. :D

lets start..
last week sesi photoshot. encik Hubby pny kerja. membe dye minx jadi model kejap sbb dye buat bisnez snap2 pic ni. saya on saja. asalkan dgn encik hubby. hehe. photoshot tu pagi sbb nk dptkn cahaya matahari. katanya cahaya matahari pagi cantek. oleh kerana tempat photoshot tu dkt puncak, kami prefer jln kaki je. kol7 lbh je encik Hubby dah terpacak tggu saya dekat bawah kolej. ok. saya lambat.

hasil photoshot

terserlahkan kerendahan saya. :D

pandaikan hariz a.k.a photographer ni snap pic. suke sgt pic2 yg dye amek. dan kami sgt beruntung sbb dpt jd model. its free!hehe. ok. pas abes photoshot saya dan encik hubby sekali lagi menapak naek ke kolej. act, kolej kitorg same. blok je laen. tp sebelah2. sgt dekat. tp potensi nk jmp or terserempak, kebarangkaliannya sgtla sukar. huhu. dah smpai puncak encik hubby ajak breakfast. first time breakfast same. lame gakla kitorg melepak kat kafe. byk bende yg kami bualkan. dan semakin hari semakin saya mengenali siapa encik hubby saya. alhamdulilah. dan itu adalah pertemuan kami yg terakhir utk minggu itu. slalunya ptg ahad dye akan ajak saya jalan2 pi kolam tp harini x de lak. mgkn pnt. takpe lah.

sepanjang minggu itu adalah minggu test sebelum kami cuti pertengahan semester. ok x jmp langsung. terserempak kat fakulti pon x. kalau nmpk pon dr jauh. x kan nk menjerit plakkan. sedih kan. urmm. tapi x terase sgt sbb x sabar tggu khamis. encik hubby ajak jalan2 dan dinner. hehe. yela jumaat last kot jmp. tp khamis tu x dpt jalan2. saya yg spoilkn plan kitorg sbb ade BPC n interview. terpakse minx ampun dgn encik hubby. tp mlm tu tetap dinner same. ok sgt rindu dye.

jumaat..
x sangke dapat gerak balek same. kebetulan test dah abes. tggu bus same, naek bus yg same dan turun tempat yg same. wlupun sekejap saya hargai mase2 berharga tu. smpai PKNS benda pertama yg sy minx kat encik Hubby adalah makanan. tp terpakse mkn sorg sbb abg encik hubby dah smpai utk amek dye. ok kecewe. mse tu da meleleh dah. encik hubby la paling rase bersalah. tak sanggup sungguh beliau tgk airmata saya. maaf encik hubby bkn niat utk menanges tp berat hati nk berpisah. padahal seminggu je. hehe

makan benda ni sorg2. pape pon terima kaseh syg sbb belanje.


ptg jumaat tu pas makan saya gerak balek jenderam sorg2. encik Hubby temankn mcg. tahu dia risau lepaskan saya sorg2 td. encik hubby balek nilai. dekat da tu dgn umah saya sebenarnya. huhu. mlm tu encik Hubby bz dan saya pnt. maaf syg x reply mcg. tertdo awal. pnt sgt. x sedar ade byk mcg. maaf. ~

sabtu..
tak plan ape2 arini tapi ade member ajak kuar. minx izin dgn encik Hubby dan encik hubby bg green light as long as pndai jge diri. tp last minute member yang ajak kuar tu cancel plak. aduii. naseb la amira a.k.a twin saya pon balek cuti. dan kami decide nk kuar. hehe. sje jela tny encik Hubby nk ikot ke x. pastu dye pon on. mmg mse tu dalam hati ni hny tuhan yg tahu. yela. kes ari jumaat x abes lg. sedihla dpt lepak kejap je.
ok. bersiap2. pastu minx alamat encik hubby. then kitorg pi amek dia kat nilai. excited!

terminal :)
yeay!pas amek encik hubby kami plan pi terminal jusco. sebelum tu pi mkn. lapa2. kat jusco maen bowling. ok encik hubby saya semakin hebat. bila maen berlima ni baru terasa cabaran dan saingannya. ceewaahh!haha. tp saya tetap menang kan. hehe. dah lame x maen bowling dgn amira. dpt jgk lepas rindu.
amira dah mmg excited nk knl dgn encik hubby. ok. mereka blh ngam. senang aty saya. encik hubby saya mmg peramah orgnya. sume org senang dgn dye. itulah istimewanya dia. 

encik hubby <3

saya :D

sis amira. :)


sebelum balek.

 sumenye hebat2 belaka. pic kamal dgn su mie x smpat nk amek. hehe. sori korg.

pas puas maen bowling kemenangan berpihak pada saya. haha. hebat x?:D
habiskan mase jalan2 berdua dgn encik hubby sementare tggu wayang. first time nk tgk wayang ni dgn encik hubby.  hehehe. excited!its time for horlicks crunch MCD!encik hubby yg ajar. dah jadi feveret tau benda ni tiap kali kuar. hehe. after wayang da gelap. x nmpk dunia dah. hehe. amira pny plan ajak pi uptown. shoping aja kejenye. aduuii!ikot je. encik hubby pon ikot. dlm kol 12 kitorg berlime gerak pi uptown. igtkn uptown reko kat kajang, rupenye uptown cheras. gile la. mmg mlm td bertapa kat umah mira la kan. naseb dgn encik hubby. hehe. mase2 berharge ni perlu dinikmati dan dihayati dgn sebaeknye. aku ngn encik hubby jalan2 je. tp aku dpt gak la minyak wangi victoria secret yg aku nk tu. masing2 da kelaparan tp sebuk gak nk berjalan cuci mata. lagi2 amira. kalau x dpt ape yg dia nk, mmg selagi tu dia taknak stop. adoii!makcik2!:D

makan2.

kami dibawa oleh kamal ke kedai nasi lemak yg sgt sedap kat KL. mmg ramai org la kan. tak kesah. yg penting sedap!encik hubby makan dgn penuh selera sambil saya curik ayam beliau. hehe. pastu plan pas mkn naek genting. igtkn maen2. mse tu da kol 2 pagi dah. on saje. encik hubby pon on. dye ckp nk ni tebus sbb x jmp sepanjang minggu tu. hehe. saya senyum saja. yela encik hubby kat sebelah. :D

genting!

seperti yg dirancang, kami teruskn niat naek genting. jalan dia mmg sgt genting kot. mcm ular. yg si tukang drive mmg syok la corner sane corner cni. yg kat belakang ni iaitu aku, encik hubby n su mie dah x senang duduk. kecuakan. haha. tp best!ade org jage. hehe. i love you encik hubby!

di genting :)











first time dlm sehari b'jalan x ingat dunie dgn org yg saya syg. saya taktahu camne nk ucapkan terima kaseh dkt encik hubby sbb lyn kerenah saya dgn sgt sabar skali. saya ni baran ckit orgnya tapi dia cool je. sehari kitorg kuar tu mmg kerap saya muncung. tp dia sabar je memujuk. kdg2 jatuh jgk airmata tp naseb ada dia yg sanggup lapkan. lelaki mmg x blh tgk org yg dia syg menanges. encik hubby slalu pesan jgn menanges. keras diluar blm tentu juga keras didalam. mlm tu sgt sensitif. sesuatu mengganggu emosi. encik hubby slalu ckp yg saya ni kuat. saya cuba jadi kuat. demi awk. dia tahu apa yg sedang saya lalui. hari2 sukar saya sentiasa ditemani dia. sekali pon dia tak pernah merungut. sekali pon dia tak pernah tinggikn suara. tak pernah marah. sentiasa senyum. kerana dia tahu saya hny akan tersenyum dgn melihat senyuman dia. sering hati dan perasaan saya diduga, di uji. tapi encik hubby yg kerap kali menjadi pendamainya juga saat saya menjadi bahan oleh org yg tak menyukai hubungan kami. kasih syg yg tak ditunjukkn kdg2 lebih indah. walaupun hati sering meronta. 

kenangan saya dan awak.

pertama kali saya dapat bersama org yg saya syg. pertama kali saya lakukan semua itu. semakin byk dugaan yg dtg, semakin dekat kite berdua. malam tu saya kenali siapa MUHAMMAD FIKRI BIN MAT TAMIN sepenuhnya. indahnya saat awak memandang mata saya. saya taknak awak lupakan saat manis ni. saya taknak awak lupakan saya walau sedetik pon. saya takkan mampu utk teruskan hari2 saya tanpa awak. saya masih mahu hari2 saya dipenuhi dgn nama awk tak kira di FB, FAKULTI, Kolej atau mana2 saja. saya sayangkan awak.

*saat berada dalam dakapanmu, saat itu aku rasa paling selamat sekali.
  jgn lepaskan pegangan erat jarimu kerana sekali kau lepaskan, belum tentu aku mampu meraihnya kembali.
  dalam lena aku sedar kau menatapku.
  terima kaseh wahai arjuna hati.
  semoga doa2ku dimakbulkan oleh mu YA ALLAH.
  satukan kami jika benar dia milikku. aminn