Sunday 1 April 2012

kesilapan semalam..

terjaga dari lena yang pnjg, duduk sejenak atas katil sambil kepale ligat memikirkan ape mimpi yang baru aku alami. sedar tak sedar aku terfikirkan sape aku semalam, hari ini dan yang akan datang. ye!byk airmata yang dah mengalir sebelum ini. byk bende telah terjadi. byk perkara yang mengguris hati. byk kenangan yang dah terukir. dan byk juga yang telah aku sakiti. harini, saat ini, ketika ini aku terfikir jika aku buat silap knp aku tak boleh terima kesilapan org lain juga?serius!aku sedang bercakap soal hati dan perasaan.

terima kasih fikri.


aku menerima kekuatan daripada seseorang yang menyedarkan aku untuk belajar terima segala hakikat. ye. DIA!DIA bertanyakan aku. adakah aku menerima DIA seadanya?terlalu lame untuk aku mencari jawapan pada soalan itu. dan hari ini, aku temui juga kekuatan untuk persoalan tersebut. 

'saya terima awk seadanya bermula saat ini, saya terima segalanya. mulai saat ini jgk saya takkan sentuh soal siapa yang pernah wujud dihati awk sebelum adanya saya. itu semua perkara sebelum awk dan saya. saya tak patot masok campur sebenarnya.
apa yang saya harap saat ini dan seterusnya adalah kejujuran awk terhadap saya. andai akan ada hati yang akan terluka, saya relakan agar ianya adalah hati saya.'


hakikat bulan diciptakan bersama matahari adalah untuk membezakan antara siang dan malam. hakikat hati diciptakan untuk jiwa adalah untuk saling melengkapi agar dapat merasa pahit, manis, suka, duka kehidupan. manusia mana yang tak pernah melakukan kesilapan walau sebesar kuman sekalipon kerana hakikatnya tiada seorang pon hambaNYA yang diciptakan sempurna. aku harap DIA juga mampu menerima aku seadanya. mampu menerima segala kekurangan diri ini. mampu menerima kesilapan smlm, hari ini dan yang akan dtg. dan yg paling aku harapkan adalah DIA mampu menjadi pelengkap segala kekurangan yg aku miliki.

DIA.


aku mengaku bahawa aku adalah insan yang paling byk kelemahannya. insan yang perlu dididik, diberi bimbingan dunia mahupon akhirat. ye!saya sandarkan segalanya pada awk sbb saya tahu awk mampu! kita saling memerlukan, saling perlu untuk melengkapi cuma kadang kala keliru dgn kata hati. keliru dgn kehendak yg dtg dgn permintaan yang akal sendiri tak boleh berfikir sama ada mampu untuk dicapai atau sebaliknya.

DEAR FIKRI, 
          saya tak mampu nk luahkn semua ini depan awk. saya tak mampu nk tatap mata awk untuk beritahu semua ini. saya tak kuat nk lalui hari2 saya tanpa awk. saya tak kuat untuk awk pergi dari hidup saya. saya tak mampu nak hilang senyuman awk. saya dah terlanjur menyayangi awk dgn sepenuhnya. maafkan saya. awk, jika blh saya miliki hati awk, saya takkan pulangkannya pada awk. tak mampu saya kehilangannya. awk, berjanjilah agar saya yang 1. berjanjilah awk akan memberi peluang itu. saya harap saya mampu memilikinya walaupun hanya pinjaman didunia. 

maafkanlah bila hati tak sempurna menyintaimu..