Sunday 20 May 2012

kamu perlu tahu..

And I don’t know how

I can do without u

I just need you now


cakap la ape saje.  kutuk la ape saje. tuduh la aku ape saje. hati manusia mmg takde sape blh puaskan. begitu juga dgn hati aku. kadang2 ape yg kite nk blm tentu kite dpt. dan ape yg kite taknak tu lah kadang2 yg dtg menemui kite. takde sape jangke takde sape duge. sekarang ni aku mmg tak boleh,  tak mampu dan takkan boleh hidup tanpa dia. dia nyawa aku skrg. dia segalanya pada aku. ye!aku syg dia. sgt sygkn dia. tak boleh aku bayangkan hari2 aku tanpa dia. antara mati, jd gile mungkin itu yg akan b'laku. 

tak tahu ape yg dia rase dan pkirkan tentang aku. kat sini je aku bebas untuk bercerita. aku takkan penah jemu menaip walaupun hanya sebaris ayat yg mengandungi nama dia. walaupun hanya sebaris ayat aku rindukan dia. dan walaupun hanya dengan sebaris ayat yang aku sygkan dia. tiap kali aku hampir jatuh, dia yg kerap kali meghulur tangan utk membawa aku bangkit semula. tiap kali aku alpa, dia yang sering mengingatkan aku tentang kebaikan yg ada didunia ini. tiap kali aku mula membenci org yg membenci aku, dia juga lah yang sering menjadi penawar pada setiap kebencian itu. aku belajar tersenyum kerana dia. dan kerana dia jugalah aku belajar tentang kehidupan. betapa penting nya dia dalam hidup aku. betapa sgt aku perlukan dia. aku tak punya apa2 selain dia. 

sepanjang 59hari aku menjadi pendamping hidupmu, sepanjang waktu itu jugalah setiap jatuh dan bangun ku hanya ada kamu. tak pernah jemu kau bersamaku. aku tak boleh hidup tanpa dia. tak boleh!

maafkanlah bila hati

tak sempurna mencintaiMu

dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

takkan ada lelaki lain yang mampu sempurnakan hidup aku selain kau. 

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu.

No comments: